MUZEUM POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY

Ke Karlovu 1, 120 00 Praha 2 najdi na mapě >>

telefon: 224 923 619 pokladna: 974 824 855

Vstupné

Plné vstupné: 100,- Kč
Snížené vstupné: 50,- Kč
(děti od 6 let, studenti, senioři nad 65 let, ZTP)
Rodinné vstupné: 200,- Kč
(2 dospělí + 2 děti)

Otevírací doba

pondělí: zavřeno
úterý - neděle: 10.00 - 17.00

Běžící výstavy

MDA RIDE - kola kolům pomáhají ... motorkáři podporují svalové dystrofiky
Rytíři nebes, 311. československá peruť
Tváře Evropy/Faces of Europe
Křižovatka cest

Stálé expozice

Ochrana osob a majetku
Boj policie proti drogám
Ochrana obyvatelstva
Letecká služba Policie ČR - Napříč časem
Sto let bezpečnostních sborů

Dopravní hriště

Dětské dopravní hřiště je v provozu od dubna do října s ohledem na počasí.

více informací o provozu

Slavín

Databáze padlých

Muzeum
						Policie České republiky - areál Karlov, Praha 2-Nové Město -
						idatabaze.czMuzea
						- idatabaze.cz

1955 - nouzové přistání letadla K-75

Krátce po osvobození Československa od nacistické okupace v květnu roku 1945 zahájili konstruktéři továrny Aero práce na novém lehkém dopravním letounu Ae-45. Jeho první prototyp vzlétl v létě roku 1947 a po odstranění některých nedostatků se na jaře roku 1948 rozběhla sériová výroba pro domácí i zahraniční zákazníky, která po modernizacích skončila až v roce 1961. Československé vojenské letectvo používalo Ae-45 jako kurýrní pod označením K-75.

V letech 1951 - 1961 používala letouny K-75 (Ae-45) i Bezpečnostní letka (1951-1953), Letka ministerstva vnitra (1953), a Letecký oddíl ministerstva vnitra - LO MV (od roku 1953). Letouny měly šedé nebo zelené zbarvení a červené kryty motorů, náběžné hrany křídel, vodorovné ocasní plochy a imatrikulační značky: OK-BYA(B,C,D,E,R); OK-BXU(V); OK-BZT; B-1011(1098,1200).

Některá technická data Ae-45 - celokovová konstrukce; zatahovací podvozek; rozpětí křídel: 12,25 m; délka: 7,54 m; hmotnost prázdného letounu: 845 kg; 2 motory Walter-Minor 4-III, výkon 1 motoru: 77 kW (105 k); nejvyšší rychlost: 280 km/h; dostup do výšky: 5 700 m; dolet: 850 km; osádka: 1 pilot a 3 cestující nebo přiměřený náklad.

Letouny K-75 (Ae-45) měly pověst kvalitních a spolehlivých strojů. Přesto i s nimi došlo k několika nehodám, způsobeným lidskou chybou, technickou závadou nebo špatným počasím. Ze sbírek Muzea PČR přikládáme fotodokumentaci z vyšetřování nouzového přistání letounu K-75 OK-BYR LO MV na letišti v Praze-Ruzyni 18. února 1955, které se díky správnému postupu pilota npor. Zdeňka Vágnera obešlo bez zranění. Příčinou byla technická závada, kvůli níž nedošlo k vysunutí podvozku.